About the technopedagogical training of teachers. The vision of experts and trainers

Authors

  • Roberto Cejas-León
  • Antoni Navío-Gámez

DOI:

https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2020.31.711

Keywords:

teacher improvement, education and technology, continuous teacher training, information and communication technologies

Abstract

Teacher training is one of the commitments for the integration of information and communication technologies (ICT) in the teacher’s function. In this article we aim to find out what factors influence the transfer of ICT training to university teachers, and to address the view of experts and trainers on the pedagogical orientation of these training courses. To this end, semi-structured interviews have been carried out with 19 experts in educational technology and ICT trainers from Spanish public universities. After the results, the article concludes with a series of recommendations to improve the application of what has been learned to the teacher’s function.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Roberto Cejas-León

Español. Doctor en Pedagogía por la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), España, especializado en la aplicación de las TIC en el ámbito educativo. Miembro del grupo de investigación CIFO (Colectivo de Investigación de Formación Ocupacional). Temas de investigación: formación del profesorado, el papel de las TIC en el proceso de enseñanza-aprendizaje, tecnología educativa.

Antoni Navío-Gámez

Español. Doctor en Pedagogía. Profesor del departamento de Pedagogía de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB),  España y coordinador del Grado de Pedagogía de la UAB. Temas de investigación: competencias docentes, formación de formadores, formación para el trabajo y educación superior.

CONTORNOS

Published

2020-06-01

How to Cite

Cejas-León, R., & Navío-Gámez, A. (2020). About the technopedagogical training of teachers. The vision of experts and trainers. Revista Iberoamericana De Educación Superior, 11(31), 150–164. https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2020.31.711

Issue

Section

Outlines

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.