Multimedia Views on Resilience and Education: Educommunicative Innovation for the Resilience of Children at Social Risk

Authors

  • María-Teresa Rascón-Gómez
  • Florencio Cabello-Fernández-Delgado
  • Alejandro Alvarado-Jódar

DOI:

https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2019.28.434

Keywords:

educational innovation, multimedia materials, resilience, childhood, poverty, Spain

Abstract

The Educational Innovation Project "Multimedia views on resilience and education", developed in the academic year 2015/2016 at the University of Malaga (Spain), arises in the context of the economic crisis that our country has been suffering since 2008 and which is especially affecting children, reaching unsustainable levels of risk of poverty and social exclusion in this population.  This educational and communicative initiative, with an unequivocal dialectic, dialogical and democratizing accent, brings together teachers from the fields of education, communication and psychology, students from the grades of Social Education, Advertising and Public Relations and Audiovisual Communication, together with social entities as well with the aim of producing a series of multimedia videos (spot, corporate and web) and a short documentary film in order to make known and reflect on the processes of social exclusion and resilience of Malaga's children.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

María-Teresa Rascón-Gómez

Española. Doctora en Ciencias de la Educación por la Universidad de Málaga, España. Profesora contratada doctora interina en la Universidad de Málaga, España. Temas de investigación: educación inclusiva, educación intercultural, tecnología y educación, género y formación de profesores [trascon@uma.es].

Florencio Cabello-Fernández-Delgado

Español. Doctor en Ciencias de la Comunicación por la Universidad de Málaga, España. Profesor contratado doctor interino en la Universidad de Málaga, España. Temas de investigación: la construcción del procomún en el campo de la comunicación, software y cultura libre e intersecciones entre TIC, política y cultura [fcabello@uma.es].

Alejandro Alvarado-Jódar

Español. Doctor en Ciencias de la Comunicación por la Universidad de Málaga, España. Profesor asociado en la Universidad de Málaga, España y realizador de televisión. Temas de investigación: cine documental y televisión educativa [alvarado@uma.es].

Published

2019-06-01

How to Cite

Rascón-Gómez, M.-T., Cabello-Fernández-Delgado, F., & Alvarado-Jódar, A. (2019). Multimedia Views on Resilience and Education: Educommunicative Innovation for the Resilience of Children at Social Risk. Revista Iberoamericana De Educación Superior, 10(28), 157–169. https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2019.28.434

Issue

Section

Outlines