Presence, use and exploitation of ICT in student academic training

Authors

  • Luis-Alberto Paz-Pérez
  • Gerardo Tamez-González
  • Abraham Hernández-Paz
  • Oswaldo Leyva-Cordero

DOI:

https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2018.26.303

Keywords:

technologies, ICT, virtual education, distance education, Mexico

Abstract

This empirical work is developed from the perspective of the student community regarding the existence and practical use of information and communication technologies (ICT) in the daily academic tasks of the School of Politic Science and Public Administration of the Autonomous University of Nuevo León. The aim of the proposal is to describe the students' perception about ICTand the extent to which they make use of them in their academic training. The project is of a quantitative transversal type, developed through a questionnaire applied to a stratified sample of students per semester. The findings that were made during the process and the results reveal the existence of sufficient and adequate equipment, which leads to the conclusion that the optimum conditions exist to expand the educational offer and offer wholly distance learning programs using ICT.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Luis-Alberto Paz-Pérez

Mexicano. Doctor en Educación por la Escuela Normal de Sinaloa, México. Docente de Tiempo Completo y Jefe del Departamento de TICen la Facultad de Ciencias Políticas y Administración Pública en la Universidad Autónoma de Nuevo León, México. Temas de investigación: gestión y política educativa [luis.pazp@uanl.mx].

Gerardo Tamez-González

Mexicano. Doctor en Gerencia y Política Educativa por el Centro de Estudios Universitarios de Baja California, México. Docente de Tiempo Completo y Director de la Facultad de Ciencias Políticas y Administración Pública en la Universidad Autónoma de Nuevo León, México. Temas de investigación: gestión y política educativa [gerardo.tamezg@uanl.mx].

Abraham Hernández-Paz

Mexicano. Doctor en Gerencia y Política Educativa por el Centro de Estudios Universitarios de Baja California, México. Docente de Tiempo Completo y Subdirector General de la Facultad de Ciencias Políticas y Administración Pública, Universidad Autónoma de Nuevo León, México. Temas de investigación: gestión y política educativa [abraham.hernandezp@uanl.mx].

Oswaldo Leyva-Cordero

Mexicano. Doctor en Gerencia y Política Educativa por el Centro de Estudios Universitarios de Baja California, México. Docente de Tiempo Completo en la Facultad de Ciencias Políticas y Administración Pública, Universidad Autónoma de Nuevo León, México. Temas de investigación: gestión y política educativa [oswaldo.leyva@uanl.mx].

Published

2018-10-01

How to Cite

Paz-Pérez, L.-A., Tamez-González, G., Hernández-Paz, A., & Leyva-Cordero, O. (2018). Presence, use and exploitation of ICT in student academic training. Revista Iberoamericana De Educación Superior, 9(26), 191–210. https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2018.26.303

Issue

Section

Outlines