Education is still a "treasure". Education and teachers in the international reports of UNESCO

Authors

  • Roberto Sanz-Ponce
  • Aurelio González-Bertolín

DOI:

https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2018.25.283

Keywords:

finalidade da educação, UNESCO, docentes, educação

Abstract

The UNESCO reports (1973, 1996 and 2015) establish the main lines through which education mustmove at all times. They analyze the purpose of education and the role played by the teacher in school.Therefore, it has a prospective nature. The main objective of this essay is to unravel these aspects and enunciate some of the challenges that will face education and its teachers in the coming years, all in light of the proposals that have been set out by the international organization.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Roberto Sanz-Ponce

Español. Doctor por la Universidad de Valencia, España. Profesor de la Universidad Católica de Valencia, España. Director de la Revista Edetania. Estudios y propuestas socioeducativas y Secretario del Instituto Universitario de Teoría de la Educación, España. Temas de investigación: formación del profesorado, desarrollo de capacidades y resolución de conflictos en la escuela [roberto.sanz@ucv.es].

Aurelio González-Bertolín

Español. Doctor por la Universidad de Valencia, España. Profesor de la Universidad Católica de Valencia, vicepresidente del Colegio Oficial de Pedagogos y Psicopedagogos de la Comunidad Valenciana y Secretario del Consejo de Colegios Oficiales de Pedagogos de España. Temas de investigación: formación del profesorado, historia de la educación y legislación educativa [aurelio.gonzalez@ucv.es].

Published

2018-06-01

How to Cite

Sanz-Ponce, R., & González-Bertolín, A. (2018). Education is still a "treasure". Education and teachers in the international reports of UNESCO. Revista Iberoamericana De Educación Superior, 9(25), 157–174. https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2018.25.283

Issue

Section

Outlines