Curriculum Evaluation in the Field of Musical Arts. The case of the Faculty of Music of the Universidad Nacional Autónoma de México

Authors

  • Gabriela-Priscila Zermeño-Barrón Universidad Nacional Autónoma de México
  • Fátima-Guadalupe Vargas-Cerón Universidad Nacional Autónoma de México

DOI:

https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2024.43.1780

Keywords:

curriculum, curriculum evaluation, higher education, educational research, focus groups, arts education, Mexico

Abstract

In higher education institutions, internal and external curriculum evaluation is an absolutely necessary task for the follow-up and fulfillment of the university's substantive functions. This paper reports an experience of curriculum evaluation at the Faculty of Music National Autonomous University of Mexico (Universidad Nacional Autónoma de México). The academic and administrative community of this university center took part in this exercise and, from the perspective of this research, it was instrumental in the training of undergraduate students. The inter-institutional connection was the main key for the realization of this curricular evaluation practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Gabriela-Priscila Zermeño-Barrón, Universidad Nacional Autónoma de México

Mexicana. Doctora en Pedagogía, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), México. Jefa de la Unidad de Planeación y Evaluación Académica, Facultad de Música, UNAM. Profesora de asignatura, Colegio de Pedagogía, Facultad de Filosofía y Letras, UNAM. Temas de investigación: identidad y vinculación profesional, formación profesional, sociología de las profesiones, gestión cultural, políticas culturales, arte y educación. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7584-3366.

Fátima-Guadalupe Vargas-Cerón, Universidad Nacional Autónoma de México

Mexicana. Licenciada en Pedagogía, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), México. Estudiante de tiempo completo, Maestría en Pedagogía, Facultad de Filosofía y Letras de la UNAM. Temas de investigación: diseño y evaluación curricular, planeación y evaluación académica e institucional, filosofía de la educación. ORCID: https://orcid.org/0009-0003-7704-583X.

Published

2024-06-01

How to Cite

Zermeño-Barrón, G.-P., & Vargas-Cerón, F.-G. (2024). Curriculum Evaluation in the Field of Musical Arts. The case of the Faculty of Music of the Universidad Nacional Autónoma de México. Revista Iberoamericana De Educación Superior, 15(43), 68–87. https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2024.43.1780

Issue

Section

Territories