“History of architecture” t/l at digital era hei: towards a new e-topia

Authors

  • Marco Alejandro Sifuentes Solís Universidad Autónoma de Aguascalientes
  • Alejandra Torres-Landa López Universidad Autónoma de Aguascalientes

DOI:

https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2014.13.124

Keywords:

educational models, teaching of history, architecture, teaching-learning process, collections, information and communication technologies

Abstract

This document derives from two research projects developed by the authors at the Autonomous University of Aguascalientes in the context of research projects in Architecture and the Doctorate of Anthropic Environments Sciences. This work offers some reflections upon epistemological and historiography problems, as well as the implications of educational models in the “histories of architecture and urbanism” teaching-learning (T/L) processes. Likewise, it discusses the results obtained from data collected regarding some aspects of the impact of Mexican higher education institutions (HEI) educational infrastructure on the teaching-learning processes in the physical, documentary and technology dimensions.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Marco Alejandro Sifuentes Solís, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Doctor en Arquitectura con especialización en Historia Cultural de la Arquitectura. Profesor e investigador de tiempo completo en la Universidad Autónoma de Aguascalientes. Miembro del Cuerpo Académico de Estudios Arquitectónico Urbanos (Consolidado), en la Línea de Investigaciones Históricas en Arquitectura y Urbanismo.Docente de Historia de la Arquitectura.
Perfil PROMEP. Ex-miembro del Sistema Nacional de Investigadores (Nivel I).
Líneas de investigación principales: historia cultural de la arquitectura y la ciudad, historiografía y epistemología del discurso histórico, procesos de enseñanza-aprendizaje de la Historia de la Arquitectura.

Alejandra Torres-Landa López, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Doctora en Ciencias de los Ámbitos Antrópicos. Profesora e investigadora en la Universidad Autónoma de Aguascalientes. Líneas de investigación principales: procesos de enseñanza-aprendizaje de la Arquitectura y espacios antrópicos donde se desarrolla el propio proceso educativo, infraestructura educativa.

Published

2014-05-31

How to Cite

Sifuentes Solís, M. A., & Torres-Landa López, A. (2014). “History of architecture” t/l at digital era hei: towards a new e-topia. Revista Iberoamericana De Educación Superior, 5(13). https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2014.13.124

Issue

Section

Outlines