The use of the virtual campus for tutoring and monitoring the end-of-degree work: teachers’ assessment and training proposal

Authors

  • Beatriz García-Antelo Universidad de Santiago de Compostela
  • Lorena Casal-Otero Universidad de Santiago de Compostela

DOI:

https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2020.32.823

Keywords:

virtual campus, Teacher training, tutors, academic work, degree, Spain

Abstract

This work presents a descriptive study in which 282 professors of the University of Santiago de Compostela (USC), Spain, have taken part. The objective of this study was to analyze the use of the virtual campus to monitor and supervise the end-of-degree projects (Trabajos de Fin de Grado). In order to gather the information, the authors made use of a questionnaire was used, specifically drawn up for this study. The results show a very low percentage for the use of the virtual campus for this purpose, evidencing the professors’ preference for face-to-face tutoring and their ignorance of the possibilities provided by this tool. Consequently, the authors also present a training proposal for the teachers who want to improve their skills in this field.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Beatriz García-Antelo, Universidad de Santiago de Compostela

Española. Doctora en Ciencias de la Educación, Universidad de Santiago de Compostela (USC), España. Profesora del Departamento de Pedagogía y Didáctica (Área MIDE) de la Facultad de Ciencias de la Educación, USC, España; directora del Centro de Tecnologías para el Aprendizaje y responsable del Programa de Formación e Innovación Docente de la USC. Temas de investigación: procesos de orientación y tutoría en la universidad, formación del profesorado, innovación en la educación superior.

Lorena Casal-Otero, Universidad de Santiago de Compostela

Española. Doctora en Ciencias de la Educación, Universidad de Santiago de Compostela (USC), España. Profesora del Departamento de Pedagogía y Didáctica (Área Didáctica y Organización Escolar) de la Facultad de Ciencias de la Educación, USC, España. Temas de investigación: competencias para el uso de la tecnología, formación del profesorado para el uso de la tecnología, usos didácticos de las tecnologías, formación profesional para el empleo.

Published

2020-10-01

How to Cite

García-Antelo, B., & Casal-Otero, L. (2020). The use of the virtual campus for tutoring and monitoring the end-of-degree work: teachers’ assessment and training proposal. Revista Iberoamericana De Educación Superior, 11(32), 216–227. https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2020.32.823

Issue

Section

Resonances