Creativity: central concept of education in the 21st century

Authors

  • Vincent Summo Benemérita Universidad Autónoma de Puebla
  • Stéphanie Voisin Benemérita Universidad Autónoma de Puebla
  • Blanca-Adriana Téllez-Méndez Benemérita Universidad Autónoma de Puebla

DOI:

https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2016.18.177

Keywords:

creativity, imagination, creative atmosphere, creative methodology.

Abstract

Speaking about creativity means to consider an indispensable element of innovative action understood as a process to improve what already exists. Therefore, education in its effort to transform the individual should foster actions to integrate said creative dimension. This article, based on documentary research, proposes to outline the benefits of creativity holistically in the educational sphere, detailing two strategies recommended for the area of foreign languages: class projects and global simulation, underlining advantages and restrictions in the conclusions of the article.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Vincent Summo, Benemérita Universidad Autónoma de Puebla

Profesor-investigador de la Licenciatura en Enseñanza del Francés de la BUAP. Maestría en Ciencias del Lenguaje. Doctorante en educación.

Evaluador reconocido por la COPEEMS. Participación como evaluador por parte de los CIEES.

Miembro del CA: interacciones en el Aula.

Miembro de la Comisión de Diseño Evaluación y seguimiento Curricular (CDESCUA) de la Facultad de Lenguas desde 2006.

Miembro del grupo de investigación internacional CECA (Cultura de Enseñanza Cultura de Aprendizaje) auspiciado por el AUF (Agence Universitaire de la Francophonie) de 2006 a 2010.

Stéphanie Voisin, Benemérita Universidad Autónoma de Puebla

Profesor-investigador de la Licenciatura en Enseñanza del Francés de la BUAP. Maestría en Didáctica del Francés.

Presidenta de la Academía de Francés de la Licenciatura

Miembro del CA: Interacciones en el Aula.

Miembro de la Comisión de Diseño Evaluación y seguimiento Curricular (CDESCUA) de la Facultad de Lenguas desde 2006.

Miembro del grupo de investigación internacional CECA (Cultura de Enseñanza Cultura de Aprendizaje) auspiciado por el AUF (Agence Universitaire de la Francophonie) de 2006 a 2010.

Blanca-Adriana Téllez-Méndez, Benemérita Universidad Autónoma de Puebla

Profesor-investigador de la Licenciatura en Enseñanza del Inglés de la BUAP. Maestría en Ciencias del lenguaje.

Miembro de la Comisión de Diseño Evaluación y seguimiento Curricular (CDESCUA) de la Facultad de Lenguas de 2006 a 2013.

Responsable del Departamento de Planeación y Evaluación Académica (DPEA) de la Facultad de Lenguas de 2012 a la fecha.

Coordinadora de tutorias de la Facultad de Lenguas de 2010 a 2012.

Published

2016-01-18

How to Cite

Summo, V., Voisin, S., & Téllez-Méndez, B.-A. (2016). Creativity: central concept of education in the 21st century. Revista Iberoamericana De Educación Superior, 7(18). https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2016.18.177

Issue

Section

Outlines